Intersindical Valenciana contra la congelación salarial de las empleadas y empleados públicos

Por ello, Intersindical no aceptará ningún recorte ni ninguna medida que suponga que el personal del sector público, tampoco del sector privado, vuelva a pagar una crisis que no ha generado, por lo que se opone a esta nueva congelación, más propia de gobiernos conservadores y neoliberales que de gobiernos progresistas, y convocará asambleas y movilizaciones para impedir que la anunciada congelación salarial prospere.

Por otra parte, Intersindical Valenciana también recuerda que los Acuerdos para la Mejora del Empleo Público firmados por CCOO, UGT, CSIF y el ministro del PP Montoro van entorpecer la recuperación del poder adquisitivo perdido durante la última crisis porque no contempla medidas reales de recuperación de la totalidad de las pérdidas salariales. Sin embargo, en Valencia, el Acuerdo de Legislatura de 2016, firmado por Intersindical y otros sindicatos, contemplaba un fondo de compensación de la pérdida de poder adquisitivo que la consejera Gabriela Bravo ha negado reiteradamente a implementar. Por tanto, entre los anuncios del actual gobierno español, los acuerdos de determinados sindicatos con la derecha española y los incumplimientos de la consejera Bravo, las empleadas y empleados públicos vuelven a estar en la diana de las políticas de austeridad y de recortes que tanto daño han hecho al conjunto del sector público y de la clase trabajadora.

Intersindical Salut
Intersindical Justícia
STAS – Intersindical Valenciana
STEPV – Intersindical Valenciana
Intersindical Valenciana

Intersindical Valenciana contra la congelació salarial de les empleades i empleats públics

El Sindicat adverteix al govern espanyol que convocarà mobilitzacions contra aquesta mesura

Intersindical Valenciana, sindicat majoritari entre el personal funcionari i estatutari de la Generalitat Valenciana i amb una notable presència en totes les administracions públiques valencianes, considera una agressió les pretensions dels diversos ministres i alts càrrecs del govern espanyol de congelar els salaris de les empleades i empleats públics. Aquesta pretensió és per al Sindicat inacceptable i un insult a més de 3 milions de persones que treballen en les administracions públiques. A més, parteix d’una grollera manipulació de les dades estadístiques perquè el govern espanyol considera el període que li interessa per justificar la congelació, quan havia de tenir en compte tota la sèrie històrica. Segons les nostres dades, les empleades i empleats públics valencians hem perdut des de 2010 un 12% de poder adquisitiu i no hem recuperat una part considerable de les retallades salarials provocades per les polítiques d’ajust dels governs espanyol i valencià.

Per això, Intersindical Valenciana no acceptarà cap retallada ni cap mesura que supose que el personal del sector públic, tampoc del sector privat, torne a pagar una crisi que no ha generat, per la qual cosa s’oposa a aquesta nova congelació, més pròpia de governs conservadors i neoliberals que de governs progressistes, i convocarà assemblees i mobilitzacions per impedir que l’anunciada congelació salarial prospere.

Per altra part, Intersindical Valenciana també recorda que els Acords per la Millora de l’Ocupació Pública signats per CCOO, UGT, CSIF i el ministre del PP Montoro van entrebancar la recuperació del poder adquisitiu perdut durant la darrera crisi perquè no contempla mesures reals de recuperació de la totalitat de les pèrdues salarials. Tanmateix, al País Valencià, l’Acord de Legislatura de 2016, signat per Intersindical Valenciana i altres sindicats, contemplava un fons de compensació de la pèrdua de poder adquisitiu que la consellera Gabriela Bravo s’ha negat reiteradament a implementar. Per tant, entre els anuncis de l’actual govern espanyol, els acords de determinats sindicats amb la dreta espanyola i els incompliments de la consellera Bravo, les empleades i empleats públics tornen a estar en la diana de les polítiques d’austeritat i de retallades que tant de mal han fet al conjunt del sector públic i de la classe treballadora.

Intersindical Salut
Intersindical Justícia